Demó Táborok:

2009. december 12-16. Ausztria, Preabichl (részletek)

2010. február 12-16. Ausztria, Praebichl  (részletek)

 

Feladatsor I. felvonás

 

Besízés:

Magatoknak, érezzetek rá! Később: sok Km – kevés megállás.

 

Hosszú ívek:

Bottal – bot nélkül.

Emelkedés-behelyezkedés legyen folyamatos meló! Nem ugrás, nem hirtelen váltás. A váltás középpontos, a párhuzamos „lábujj-helyzet” a legmagasabb pont, ahol térd nincs nyújtva!

Karcolt hosszú ívekben, a váltáskor nincs forgatás! A lécek hossztengelyük irányába haladnak! Sebesség növelése!

 

Rövid ívek:

Bottal – bot nélkül

RITMUS TARTÁSA, akármi jön!

Gyors váltások,

Kerek ívek: Próbáljatok minél távolabb kimenni a lécekkel, de ne a felsőtest csavarásával, billegésével!

Rövid ritmusa itt látható.

 

Feladatsor II. felvonás

Feladatok:

Kar-, és kéztartások:

Mindkét kéz

Tarkóra

Csípőre

Hátul összefogva

Keresztben (elöl) vállra tartva (jobb kéz-bal váll….)

Karba fonva

 

Jobb kéz bal vállon – bal kéz, hátul a derékon. Ebben a tartásban húzod az íveket, de a kezeket nem ívenként cserélgeted! (majd tartáscsere és mehetnek az ívek! Mondjuk 100-100)

 

A fenti feladatokat rövid-, középhosszú és hosszú íveken is gyakoroljátok!

Minden körülmények között: pálya, glatt jég, szűzhó, túrthó, meredek, lapos…. Kifogás nem lesz!!!

 

JA, és ne lassan!!! Nem az ívek frekvenciájára gondolok, hanem a tempóra. Mindenki – aki teheti – kezdje el, saját KONTROLLÁLT komfortzónájának sebességét növelni!!!

 

Nagy kedvencem: egy kis függetlenítés!

EGYENLETES rövid ívek közben tapsolsz, elöl – hátul: 5elöl – 3 hátul – 3 elöl – 5 hátul – 3 elöl….

KÖZBEN A Z ÍVEK EGYENLETESSÉGE TÖRETLEN kell, hogy maradjon!

Ha rövidben megy, gyakorolhatod a hosszúban is!

 

Aki nem jut hóra, kezdjen sürgősen telemark tartásban ugrálni oldalra, tartásváltásokkal!

Cél, a két láb 50-50% terhelésével elrugaszkodni és talajt fogni! 50-es sorozatok!!!

 

 

Technikai alapfeladat: aki hóra jut februárig: élén vezetett „karcolt” ívek gyakorlása! A hóba fektetett nyom, két éles csík, melyben az élváltás helyén van csak 2m-es folytonossági hiány!

 

Hajráf!!!